روتاری جوینت یا مفصل گردان در طیف وسیعی از صنایع مورد نیاز است. در ادامه این مقاله همه اطلاعات لازم در مورد روتاری جوینت به طور خلاصه گرد آوری شده‌اند و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در هر مورد روی لینک مربوطه کلیک کرده و مقاله مرتبط با آن را مطالعه نمایید.

 

روتاری جوینت چیست؟

در جواب این که روتاری جوینت چیست ، به طور خلاصه می توان گفت در مواردی که در قسمت هایی از دستگاه به هنگام چرخش باید سیال انتقال یابد از روتاری جوینت یا مفصل گردان استفاده می شود. روتاری جوینت ها انواع مختلفی دارند که بر اساس هر کاربرد از جنس خاصی ساخته می شوند.

روتاری جوینت ها قطعات دقیقی هستند که  بین لوله های ثابت و قطعات دوار ماشین آلات قرار می گیرند. این قطعات باعث انتقال مواد گازی ، مایع و یا نیمه جامد به ماشین آلات می شوند . همچنین بسته به کاربردشان می توانند بیش از یک کانال داشته باشند.

 

انواع روتاری جوینت روتاسیل ROTASEAL

شرکت روتاسیل برند ترکیه، محصولات زیر را ارائه می کند:

در یک دسته بندی می توان انواع روتاری جوینت را به صورت زیر دسته بندی کرد:

روتاری جوینت سری ۱۰۰۰

روتاری جوینت سری ۲۰۰۰

روتاری جوینت سری ۳۰۰۰

روتاری جوینت سری ۴۰۰۰

روتاری جوینت سری ۶۰۰۰

روتاری جوینت سری ۷۰۰۰

روتاری جوینت سری ۸۰۰۰

 

جنس روتاری جوینت

روتاری جوینت ها بسته به نوع کاربردشان می‌توانند جنس مختلفی داشته باشند. برای مثال جنس بدنه آن‌ ها می‌تواند برنج، چدن، استیل یا آلومینیوم باشد. ویژگی‌های هر یک از این جنس ها به شرح زیر است:

برنج: مناسب برای هیدرولیک، ضد زنگ و بادوام
چدن: با دوام در مقابل بخار و حرارت
استیل: ضد زنگ، مقاوم در برابر خورندگی و مناسب برای محیط های اسیدی و شیمیایی
آلومینیوم: استفاده در روتاری های سری هوا، دور بالا، با دوام

 

کاربرد روتاری جوینت

از جمله کاربرد روتاری جوینت می‌توان به صنایع نساجی، صنایع کاغذ سازی، خطوط ریخته گری، صنعت چاپ، دستگاه‌های سی ان سی و ماشین‌های چاپ، صنعت پلاستیک، صنایع فولادسازی، کارخانه اتومبیل سازی، صنایع پتروشیمی و … اشاره کرد. در مقاله جداگانه ای به صورت مفصل در مورد کابردهای روتاری جوینت در صنایع مختلف صحبت شده است.

 

نحوه عملکرد روتاری جوینت

نحوه عملکرد روتاری جوینت که به عنوان روتاری یونین و روتیتینگ یونین نیز شناخته می‌شود به این صورت است که قطعات چرخشی را به لوله‌های ثابت متصل می‌کند تا آب، بخار، روغن داغ، خنک کننده، روغن هیدرولیک، هوا و سایر سیالات از آن انتقال یابند.

 

قیمت روتاری جوینت

از آن‌ جایی که روتاری جوینت ها برای صنایع مختلفی ساخته می‌ شوند و  انواع مختلفی دارند، همچنین به دلیل نوسان قیمت ها، برای اطلاع دقیق در مورد قیمت انواع روتاری جوینت با شماره ۰۹۱۴۴۱۵۴۳۵۲ تماس بگیرید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و پشتیبانی
تماس با ما