پمپ دیافراگمی وسیله‌ای است که به صورت مکانیکی مایعات را جا به جا می‌کند. این پمپ در مدل‌های مختلف به صورت پمپ الکتریکی، دستی، پنوماتیک یا بادی و هیدرولیک تولید می‌شود.

پمپ دیافراگمی، نوعی پمپ جا به جایی مثبت می‌باشد که از عمل رفت و برگشتی شیرهای مناسب (شیرهای یک‌طرفه، شیرهای پروانه‌ای، شیرهای توپی یا شیرهای تخلیه) در هر طرف دیافراگم، جهت پمپاژ سیالات استفاده می‌کند. این پمپ‌ها خودمکش بوده و برای جا به جایی و پمپاژ انواع سیالات به خصوص مایعات حاوی ذرات با چسبندگی بالا مناسب هستند.

 

انواع پمپ دیافراگمی

به طور کلی پمپ‌های دیافراگمی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

خرید پمپ دیافراگمی

نحوه عملکرد این پمپ

زمانی که حجم محفظه در هر کدام از انواع پمپ دیافراگمی افزایش یابد، دیافراگم حرکت می‌کند و فشار کاهش می‌یابد و سیال به داخل محفظه کشیده می‌شود و سپس با افزایش فشار، سیالی که از قبل درون محفظه کشیده شده بود، خارج می‌شود. در نهایت دیافراگم بار دیگر حرکت می‌کند و سیال به داخل محفظه کشیده شده و سیکل پمپاژ تکمیل می‌شود. این عمل شبیه عملکرد سیلندر در موتور احتراق داخلی است. پمپ‌های دیافراگمی با ایجاد یک محفظه که هرمس نام دارد، بین مکانیزم محرک و محفظه فشرده سازی، به پمپ اجازه انتقال، فشرده سازی و تخلیه محیط بدون روان کننده را می‌دهد. دیافراگم الاستومریک می‌تواند به عنوان یک آب بند دینامیک که بسیاری از محدودیت‌های سایر روش‌های آب بندی را ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نشتی ندارند، اصطکاک کمی دارند و می‌توانند برای طیف وسیعی از فشار و دما، بدون نیاز به روان کاری یا نگهداری استفاده کرد.

 

کاربرد پمپ دیافراگمی

پمپ‌های دیافراگمی در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و خوراکی، صنایع رنگ و چسب، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع کاشی و سرامیک کاربرد دارند. از جمله کاربرد این پمپ‌ها تخلیه مایعات از بشکه‌ها و مخازن می‌باشد.

برخی از مایعات و سیالات قابل پمپاژ دیافراگمی که می‌توان نام برد:

 

مزایای پمپ دیافراگمی پمکار

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت کاتالوگ، اطلاع از قیمت پمپ دیافراگمی تماس بگیرید.

برای خرید رادیاتور خنک کننده ماینر، رادیاتور روغن، رادیاتور روغن هیدرولیک، رادیاتور ماینر، رادیاتور خنک کننده روغن مینرال، رادیاتور روغن ماینر از Oilcooler مراجعه کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و پشتیبانی
تماس با ما